April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۴۵۲۷
۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
0

عمل لیپوماتیک غبغب چیست؟

عمل لیپوماتیک غبغب یک روش لاغری کاملا بروز بوده که به دلیل مزیت‌های زیادی که دارد مورد استقبال قرار گرفته است. چربی‌های غبغب که با ورزش و رژیم از بین نمی‌‌روند با این تکنیک به راحتی حذف می‌شوند. با انجام عمل لیپوماتیک روی غبغب دیگر جای زخمی باقی نمی ‌ماند و ظاهر به صورت کاملا طبیعی حفظ می‌شود. برای افرادی که غبغب بزرگ دارند این بهترین گزینه است. ما در این مطلب شما را با انجام این عمل و مزیت‌های آن آشنا می‌کنیم.

جراحی لیپوماتیک روش که برای حذف چربی‌های اضافه و پیکر تراشی استفاده می‌شود. بسیاری از افراد این روش را به دلیل سرعت بالایی که در حذف دارد انتخاب می‌کند. با این حال استفاده به جراحی نیاز دارد؛ در نتیجه ممکن است عوارضی برای افراد داشته باشد. انتخاب به بهترین دکتر لیپوماتیک روش استفاده از آن می‌توان خطرات جراحی را تا حد ممکن کاهش داد.

عمل لیپوماتیک غبغب چیست؟

عمل لیپوماتیک غبغب برای برداشتن چربی‌های اضافی غبغب در نظر گرفته شده که می‌تواند بدون بر جای گذاشتن زخم به صورت کاملا طبیعی تاثیراتی مثبت روی ظاهر ایجاد کند. این عمل با دقت بالا و به کمک بی‌حسی انجام می‌شود. با تخلیه چربی‌های اضافی زیر چانه چهره شما جوان‌تر به نظر می‌رسد. وقتی غبغب بزرگ‌تر از حد معمول است بهترین راه کوچک کردن آن لیپوماتیک است. جراح برای انجام این عمل برش‌های ریزی در قسمت چانه ایجاد کرده و از طریق لوله ساکشن تمام چربی‌ها را خارج می‌کند. مدت زمان انجام این عمل بستگی به حجم غبغب و میزان چربی‌های آن دارد.

مراقبت بعد از عمل غبغب

بعد از عمل غبغب پزشک جراح مراقبت‌هایی را برای بیمار در نظر می‌گیرد که توجه به آنها می‌تواند به بهبودی هر چه سریع‌تر کمک زیادی کند. این مراقبت‌های مهم عبارتند از:

  • برای جلوگیری از خونریزی بهتر است بعد از عمل از داروهای ضد انعقاد استفاده نکنید.
  • کمپرس سرد برای کاهش درد
  • قرار نگرفتن در مقابل نور مستقیم خورشید
  • عدم فشار و ماساژ دادن محل عمل
  • لوله‌ای که پزشک در ناحیه عمل و برای خارج کردن ترشحات قرار داده به هیچ وجه آسیب نبیند.
  • گردن را بیش از اندازه حرکت ندهید و از گردنبند طبی به صورت دائم استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از عفونت داروهای تجویز شده به موقع مصرف شود.
  • استرس را کنترل کرده و پیاده روی سبک داشته باشید.
  • برای ماندگاری نتیجه عمل رژیم غذایی سالم داشته باشید.
  • داشتن رژیم غذایی سالم به ماندگاری نتیجه عمل کمک می کند

عوارض لیپوماتیک غبغب

اگر چه عمل لیپوماتیک بدون خطر است اما مانند هر عمل دیگر عوارض خاص خود را دارد که آنها را معرفی می‌کنیم:

  • ایجاد عفونت در محل عمل
  • متقارن نشدن صورت
  • بهبود پیدا نکردن جای زخم یا اسکار
  • ایجاد خونریزی و لخته شدن خون
  • عوارض ماده بیهوشی مثل حالت تهوع و سر گیجه
  • احتمال ریزش مو در محل جراحی
  • آسیب به ماهیچه و عروق فک
  • ایجاد حفره خون در زیر پوست که نیاز به تخلیه دارد.
  • درد و تورم طولانی مدت
  • مشکل قلبی و ریوی
  • ورم و ناهمواری غیرعادی
  • تغییر رنگ پوست که ممکن است تا مدت‌‌ها ادامه پیدا کند.

عوارض لیپوماتیک غبغب

نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب

پزشک جراح همیشه بعد از عمل نکات مهمی را به بیمار توصیه می‌کند که یکی از ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب است. اگر ماساژ انجام نشود ممکن است تورم به قسمت‌های دیگر انتقال پیدا کند. برای شروع ماساژ چانه و گردن باید ۳ الی ۴ روز صبر کرده سپس ماساژ را شروع کنید. نوازش پوست به سمت قلب و جمع کردن آن به آرامی بهترین راه ماساژ است. ماساژ دایره‌ای می‌تواند به افت ورم کمک زیادی کند و بهبودی را سرعت ببخشد. قسمت غبغب که عمل جراحی روی آن انجام شده را لمس کرده و با حرکتی صاف و دایره‌ای به آرامی آن را ماساژ دهید. این کار باید با نوک انگشتان و بدون فشار زیاد انجام شود. این کار چند بار در روز تکرار شود.

ورم بعد از لیپوماتیک غبغب

ورم بعد از عمل لیپوماتیک غبغب کاملا طبیعی است و بعد از چند روز از بین می‌رود. اما اگر به مراقبت‌ها و توصیه‌های پزشک توجه نکنید، ممکن است این تورم طولانی مدت و خطرناک شود. چون بدن همه افراد شبیه به هم نیست ممکن است ورم هم در آنها کاملا متفاوت باشد. گاهی ورم خسته کننده می‌شود، چون اجازه نمی‌دهد که شما نتیجه کار را به راحتی مشاهده کنید. اگر ورم افزایش پیدا کند مانع از چسبیدن لایه سطحی پوست به لایه زیرین می‌شود. اگر ورم به سرعت محو شود، شما می‌توانید نتیجه عمل را به راحتی مشاهده کنید. باید موضع را ماساژ داده و خوراکی‌های شور مصرف نکنید.

ناهمواری بعد از لیپوماتیک غبغب

برخی ناهمواری‌ها که بعد از عمل لیپوماتیک غبغب مشاهده می‌شود از عوارض عمل است و بعد از چند روز از بین می‌رود. اما بعضی ناهمواری‌ها به دلیل عملکرد نامناسب جراح و مراقبت نکردن بیمار باقی می‌مانند. تورم و کبودی در بخش‌های مختلفی از ناهمواری‌ها دیده می‌شود. اگر پزشک جراح کار خود را با دقت و ظرافت بالایی انجام داده باشد احتمال بروز این ناهمواری‌ها کم می‌شود. حدود دو هفته این عوارض دیده می‌شود. در برخی افراد ممکن است چند ماه طول بکشد. استراحت و انجام مراقبت‌ها می‌تواند به حذف ناهمواری‌ها کمک زیادی کند.

هزینه عمل غبغب

هزینه عمل غبغب توسط پزشک جراح و بر اساس فاکتورهای مهمی مشخص می‌شود. دستگاه‌هایی که برای‌ این جراحی استفاده می‌شوند، در تعیین هزینه نقش مهمی دارند. میزان تخصص و تجربه و همچنین سابقه پزشک می‌تواند مشخص کننده هزینه نهایی باشد. هر چه کلینیکی که جراحی در آن انجام می‌شود مجهزتر باشد قطعا هزینه عمل هم افزایش پیدا می‌کند. این جراحی سبک‌تر از نمونه‌های دیگر بوده و در مدت زمان کمتری هم انجام می‌شود؛ بنابراین هزینه آن مناسب‌تر است. هزینه دارو و ابزار جداگانه محاسبه می‌شود. بعد از اتمام عمل هزینه بیهوشی و بیمارستان در فاکتور بیمار درج می‌شود.

همچنین اگر قصد انجام لیپوماتیک شکم رو دارین و میخوایین از قیمت اون آگاه بشین، پیشنهاد میکنیم که هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو رو مطالعه بفرمایین.

هزینه عمل غبغب

گن بعد از لیپوماتیک غبغب

بعد از عمل لیپوماتیک غبغب استفاده از گن ضروری بوده و می‌تواند روند بهبودی را سریع کند. با استفاده از گن تورم کاهش پیدا کرده و شما می‌توانید نتیجه کار را سریع‌تر مشاهده کنید. ترمیم بافت‌های آسیب دیده با بستن گن انجام می‌شود. برای کاهش درد گن می‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد. پزشک جراح به بیماران توصیه می‌کند که در هفته اول هر روی و مدام از گن استفاده کنند. هر چه مقدار چربی‌های ساکشن شده بیشتر باشد نیاز بیمار به گن هم بیشتر خواهد بود. اگر پوست شل شده باشد تنها گن است که می‌تواند به سفت شدن آن کمک کند. گن برای کاهش ورم و کبودی و خونریزی هم توصیه می‌شود.

بهترین دکتر لیپوماتیک

عمل لیموپاتیک غبغب یک عمل حساس است؛ بنابراین باید توسط یک پزشک جراح با سابقه که دانش و تجریه کافی در این حوزه دارد انجام شود. پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا امروزه دستگاه‌های بروزی برای این کار استفاده شود که سرعت و دقت و قدرت بالایی دارند. خطر این عمل روز به روز کاهش پیدا می‌کند و بیماران از نتیجه کار رضایت بیشتری دارند.

اگر قصد انجام عمل لیپوماتیک رو دارین ولی پزشک معتمدی رو سراغ ندارین، وبسایت هایی همچون ویکی درمان، noskhe.com، پزشکا، nobat.ir، جراحتو، pezeshkban.com و topdoctors وجود دارند که از طریق اونها میتونین بهترین دکتر لیپوماتیک و حتی دیگر متخصصین از جمله بهترین دکتر ختنه، بهترین دکتر بوتاکس، بهترین کلینیک لیزر موهای زائد، بهترین کلینیک دندانپزشکی و  .... رو پیدا کنین؛ بدون نیاز به هیچ واسطه یا هزینه ای.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: